Functieomschrijving
Avecom (Gent, België) is een innovatieve KMO gefocust op het sturen en optimaliseren van microbiële processen. Het bedrijf is 27 jaar geleden ontstaan als spin-out van de Faculteit Bio-ingenieurswetenschappen van de Universiteit Gent.
Avecom ontwikkelt duurzame microbiële (fermentatie)processen voor de productie van ingrediënten zoals eiwitten voor toepassing in dierlijke en menselijke voeding. Avecom is daarnaast gespecialiseerd in het uitvoeren van onderzoeken en haalbaarheidsstudies in het ruime domein van de milieutechnologie (water / bodem / lucht). De projecten variëren van studies op laboschaal tot grootschalige onderzoeks- en ontwikkelingsprojecten. Daarnaast staan we in voor de opschaling tot industriële productie van diverse microbiële eindproducten. Avecom beschikt hiervoor over eigen, volledig uitgeruste laboratoria en diverse pilootopstellingen, waaronder volledig geautomatiseerde fermentoren.
Je bent gebeten door de duurzame visie van Avecom en wil hieraan actief bijdragen.
Vanuit je rol als interne sales medewerker ben je de administrative rechterhand van het management . Je volgt hierbij de sales leads op, maakt eenvoudige offertes, en coördineert bestellingen, leveringen en facturatie. Je staat eveneens in voor de administratieve verwerking van de contracten. Je ontvangt en informeert klanten en leveranciers en beantwoordt telefonische oproepen.
Profiel
Je hebt een eerste relevante werkervaring achter de rug.
Je kan goed overweg met de standaard Office toepassingen. Je communiceert vlot in het Nederlands en het Engels, zowel intern als extern. Je toont een bijzonder grote leerbereidheid en neemt initiatief. Je bezit zeer sterke communicatieve skills, zowel verbaal als geschreven. Je bent dynamisch en weet deadlines te respecteren.
Je bent enthousiast, proactief, neemt verantwoordelijkheid op en bent stressbestendig. Je hebt een vlotte en communicatieve omgang.
Je rapporteert rechtstreeks aan het management.
Kennis van Odoo is een plus.
Jobgerelateerde competenties
- Klanten: Bedrijven
- Klanten of leveranciers opvolgen
Oplossingen voorstellen in geval van problemen (levering, garantie, reglement, …) - De vraag van de klant technisch en commercieel onderzoeken (termijn van fabricatie, beschikbaarheid van producten, kost, …)
- Telefonische oproepen ontvangen
Klanten informeren (opvolging van de bestelling, informatie, …) - Administratieve of commerciële activiteiten uitvoeren in een internationale context
- Kostenramingen opstellen
Technische en commerciële gegevens overmaken aan klanten, verkopers, … (planning, prijs, betaling, …) - De betaling van bestellingen opvolgen (voorwaarden, facturatie, …) of overmaken aan de betreffende dienst (boekhouding, juridische zaken, …)
- Een klanten- of prospectenbestand uitwerken
- Bestellingen registreren
Voorwaarden controleren (leveringstermijnen, verpakkingswijze, …)
De klant of de verkoper erover inlichten - De internetsite van het bedrijf opvolgen (commerciële informatie, …)
Persoonsgebonden competenties
- Plannen en organiseren
- Communiceren
- Resultaatgerichtheid
- Digitaal denken
- Zelfstandigheid
- Flexibiliteit
- Klantgerichtheid
Aanbod
· Een stimulerende rol in een uitdagende en innovatieve omgeving.
· Je wordt lid van een dynamisch en ambitieus team.
· Je zet mee je schouders onder veelzijdige, duurzame projecten.
· Een voltijds contract van onbepaalde duur.
· Een aantrekkelijk salarispakket met extralegale voordelen.
· Avecom bevindt zich in Wondelgem, dicht bij Gent, en is vlot bereikbaar met de fiets, het openbaar vervoer en de auto.
Plaats tewerkstelling
Industrieweg 122 P 9032 WONDELGEM
Hoe solliciteren
Je enthousiasme, communicatieve skills en creativiteit weet je overtuigend te brengen in je motivatiebrief (max. 1 A4).