Dit jaar heeft CO2logic de eerste 85 pionierende bedrijven op het gebied van klimaatactie gecertificeerd met het nieuwe CO2 Neutraal label, en nog eens 15 bedrijven worden momenteel geaudit. De nieuwe versie van het label stelt bedrijven in staat om transparant te communiceren over hun engagement en hun klimaatactieplan.
Het CO2 Neutraal label speelt in op het groeiende bewustzijn van het publiek en het bedrijfsleven over klimaatkwesties en anticipeert op de verwachtingen van wetgevers en de markt. Het bevestigt met name dat de CO2-voetafdruk van een product, dienst of organisatie nauwkeurig is gemeten, dat actie om de uitstoot te verminderen prioriteit heeft en dat het bedrijf gecertificeerde klimaatprojecten financiert om de resterende uitstoot te compenseren.
De eerste voorbeelden van succesvolle overgangen naar het nieuwe label
Benefits and Rewards Services (Sodexo BRS) van Sodexo Pluxee Belgium (voorheen Sodexo Pass Belgium) heeft het allereerste CO2 Neutral ‘Gold’-label ontvangen, als bewijs van haar engagement en ambitie om CO2-neutraal te worden.
De Belgische chocolademaker Guylian heeft het CO2 Neutral ‘Silver’ label gekregen als erkenning voor zijn engagement voor duurzame ontwikkeling: geen voedselverspilling, 100% recycleerbare verpakking, groene energievoorziening en verminderd waterverbruik, optimalisatie van de productie in termen van duurzaamheid, afwezigheid van palm- en sojaolie in alle producten, financiering voor de strijd tegen klimaatverandering, enz.
Drylock Technologies, een fabrikant van luiers en andere hygiëneproducten, heeft het CO2 Neutral “Bronze” label ontvangen. Het is de eerste wereldspeler in de hygiënesector die 100% hernieuwbare groene energie produceert.
Lees alles over deze succesvolle transitie en het CO2 Neutral label op de speciale website.
En hoe zit het met jou? Waar wacht je nog op om je milieuoverstap te beginnen?