Aerzen biedt complete service voor machines

Milieugids partner Aerzen

Onderhoud is meer dan reactief herstellen

 

De wereld van het industrieel onderhoud blijft zich continu ontwikkelen. Er blijft echter één constante: de nood aan diepgaande kennis van de techniek en het functioneren van machines. Aerzen ondersteunt haar klanten met vergaande service, die inzet op pro-actief onderhoud en revisie.

Aerzen doet meer dan hoogwaardige machines en aggregaten maken: het Duitse bedrijf zet hard in op langdurige ondersteuning van haar klanten. De twee speerpunten hierbij zijn pro-actief onderhoud en revisie. Voorafgaand aan de beurs Maintenance spraken we met Chantal Frederick en Bert Vandermeulen om deze doordachte strategie verder toe te lichten.

De wereld van industrieel onderhoud verandert snel. Wat blijft voor Aerzen de kern van het verhaal?

“Voor ons staat technische kennis van professionals met ervaring centraal. Er zijn inderdaad veel nieuwe technologieën die beloftevol zijn: denk maar aan AI. Hoewel Aerzen dit allemaal op de voet volgt, merken we dat bedrijven in de eerste plaats nood hebben aan mensen met de juiste skillset. Wij kennen onze machines dan ook door en door. Zo zullen onze technici snel elementen herkennen die duiden op naderend falen. Tegenwoordig besteden veel bedrijven hun onderhoud uit aan derden. Dit heeft wel als nadeel dat deze externe technici vaak niet de kans krijgen om vertrouwd te raken met de machines, om zo vaak subtiele signalen op te pikken. Denk maar aan vreemde geluiden of afwijkende trillingen. Onze technici, ondersteund door de juiste technieken en instrumenten, kennen de machines als hun binnenzak en kunnen zo snel op de bal spelen.”

Hoe ziet Aerzen industrieel onderhoud verder evolueren?

“Pro-actief en predictief onderhoud worden steeds belangrijker. Bedrijven willen uiteraard dure stilstand vermijden en willen afstappen van het oude model van zaken vervangen wanneer een probleem zich effectief stelt. Deze trend zien wij enkel maar versterken, ondersteund door steeds grotere hoeveelheden data. Onze machines kunnen uitgerust worden met slimme sturingen, zodat we ze gedetailleerd kunnen monitoren. Het grote voordeel is dat we zo tijdig kunnen ingrijpen en pro-actief tewerk kunnen gaan. De analyse van deze data, gecombineerd met de ervaring van onze technici, stelt ons in staat om problemen te zien aankomen. Het is tegenwoordig mogelijk om vanop afstand fouten uit te lezen en heel wat zaken zelfs op te lossen, zonder dat een fysieke tussenkomst nodig is.”

Hoe zet Aerzen in op het steeds belangrijker wordende thema van duurzaamheid?

“Naast onderhoud is voor ons het reviseren van machines erg belangrijk. Op deze manier brengen we de machine terug naar zo goed als nieuwe toestand, zodat ze weer jaren kan meegaan. Het is dus niet wachten tot een machine stukdraait om vervolgens een nieuwe te kopen. Wij evalueren tijdens onze inspecties of er nood is aan een revisie, waarop de nodige onderdelen vervangen worden. Bovendien geven we zes maanden garantie op deze onderdelen, waardoor je als bedrijf weer lange tijd gerust bent. Wij bieden ook heel wat vervangingsmachines aan die naadloos ingepast kunnen worden terwijl de oude machine hersteld wordt of een nieuwe onderweg is. Zo vermijdt men stilstand in de productie en heeft men tijd om duurzame beslissingen te nemen.”

Wat zijn de voordelen van de aanpak van Aerzen voor de klant?

“Het grote voordeel is continuïteit in de productie; en daarmee dus heel wat besparingen. Bij reactief onderhoud zal het vaak voorkomen dat een versleten onderdeel de machine doet stukdraaien. Vervolgens ligt de productie stil en kost het heel wat om een nieuwe machine aan te kopen en in de productie in te schakelen. Pro-actief onderhoud en revisie voorkomen dit. Zo kan de machine hersteld of gereviseerd worden wanneer het goed uitkomt voor het bedrijf en niet als plotse noodoplossing. Bovendien zijn de kosten uiteindelijk niet alleen lager, maar ook veel voorspelbaarder en gespreid in de tijd. Voor veel bedrijven is dit een absoluut voordeel.”

Hoe maakt Aerzen het verschil?

“Wij onderscheiden ons door onze vergaande service. Hierbij kijken we verder dan de machine alleen. Voor ons telt het volledige plaatje: onze machine is immers slechts een deel van de totale installatie. Zo zullen wij voorstellen doen om alles beter te doen draaien, zodat onze machine optimaal presteert. Wij gaan dus verder dan het wisselen van enkele onderdelen. Advies op maat is sowieso erg belangrijk voor ons. Onze leuze is dan ook niet zomaar “Let’s talk.” Bedrijven kunnen ons dus altijd contacteren om de opties te overlopen en een geschikte (totaal)oplossing te vinden. Wij bieden meer dan onderhoud: wij bieden meteen ook onze diepgaande expertise aan.”

De wereld van het industrieel onderhoud blijft zich continu ontwikkelen. Er blijft echter één constante: de nood aan diepgaande kennis van de techniek en het functioneren van machines. Aerzen ondersteunt haar klanten met vergaande service, die inzet op pro-actief onderhoud en revisie.

Aerzen doet meer dan hoogwaardige machines en aggregaten maken: het Duitse bedrijf zet hard in op langdurige ondersteuning van haar klanten. De twee speerpunten hierbij zijn pro-actief onderhoud en revisie. Voorafgaand aan de beurs Maintenance spraken we met Chantal Frederick en Bert Vandermeulen om deze doordachte strategie verder toe te lichten.

De wereld van industrieel onderhoud verandert snel. Wat blijft voor Aerzen de kern van het verhaal?

“Voor ons staat technische kennis van professionals met ervaring centraal. Er zijn inderdaad veel nieuwe technologieën die beloftevol zijn: denk maar aan AI. Hoewel Aerzen dit allemaal op de voet volgt, merken we dat bedrijven in de eerste plaats nood hebben aan mensen met de juiste skillset. Wij kennen onze machines dan ook door en door. Zo zullen onze technici snel elementen herkennen die duiden op naderend falen. Tegenwoordig besteden veel bedrijven hun onderhoud uit aan derden. Dit heeft wel als nadeel dat deze externe technici vaak niet de kans krijgen om vertrouwd te raken met de machines, om zo vaak subtiele signalen op te pikken. Denk maar aan vreemde geluiden of afwijkende trillingen. Onze technici, ondersteund door de juiste technieken en instrumenten, kennen de machines als hun binnenzak en kunnen zo snel op de bal spelen.”

Hoe ziet Aerzen industrieel onderhoud verder evolueren?

“Pro-actief en predictief onderhoud worden steeds belangrijker. Bedrijven willen uiteraard dure stilstand vermijden en willen afstappen van het oude model van zaken vervangen wanneer een probleem zich effectief stelt. Deze trend zien wij enkel maar versterken, ondersteund door steeds grotere hoeveelheden data. Onze machines kunnen uitgerust worden met slimme sturingen, zodat we ze gedetailleerd kunnen monitoren. Het grote voordeel is dat we zo tijdig kunnen ingrijpen en pro-actief tewerk kunnen gaan. De analyse van deze data, gecombineerd met de ervaring van onze technici, stelt ons in staat om problemen te zien aankomen. Het is tegenwoordig mogelijk om vanop afstand fouten uit te lezen en heel wat zaken zelfs op te lossen, zonder dat een fysieke tussenkomst nodig is.”

Hoe zet Aerzen in op het steeds belangrijker wordende thema van duurzaamheid?

“Naast onderhoud is voor ons het reviseren van machines erg belangrijk. Op deze manier brengen we de machine terug naar zo goed als nieuwe toestand, zodat ze weer jaren kan meegaan. Het is dus niet wachten tot een machine stukdraait om vervolgens een nieuwe te kopen. Wij evalueren tijdens onze inspecties of er nood is aan een revisie, waarop de nodige onderdelen vervangen worden. Bovendien geven we zes maanden garantie op deze onderdelen, waardoor je als bedrijf weer lange tijd gerust bent. Wij bieden ook heel wat vervangingsmachines aan die naadloos ingepast kunnen worden terwijl de oude machine hersteld wordt of een nieuwe onderweg is. Zo vermijdt men stilstand in de productie en heeft men tijd om duurzame beslissingen te nemen.”

Wat zijn de voordelen van de aanpak van Aerzen voor de klant?

“Het grote voordeel is continuïteit in de productie; en daarmee dus heel wat besparingen. Bij reactief onderhoud zal het vaak voorkomen dat een versleten onderdeel de machine doet stukdraaien. Vervolgens ligt de productie stil en kost het heel wat om een nieuwe machine aan te kopen en in de productie in te schakelen. Pro-actief onderhoud en revisie voorkomen dit. Zo kan de machine hersteld of gereviseerd worden wanneer het goed uitkomt voor het bedrijf en niet als plotse noodoplossing. Bovendien zijn de kosten uiteindelijk niet alleen lager, maar ook veel voorspelbaarder en gespreid in de tijd. Voor veel bedrijven is dit een absoluut voordeel.”

Hoe maakt Aerzen het verschil?

“Wij onderscheiden ons door onze vergaande service. Hierbij kijken we verder dan de machine alleen. Voor ons telt het volledige plaatje: onze machine is immers slechts een deel van de totale installatie. Zo zullen wij voorstellen doen om alles beter te doen draaien, zodat onze machine optimaal presteert. Wij gaan dus verder dan het wisselen van enkele onderdelen. Advies op maat is sowieso erg belangrijk voor ons. Onze leuze is dan ook niet zomaar “Let’s talk.” Bedrijven kunnen ons dus altijd contacteren om de opties te overlopen en een geschikte (totaal)oplossing te vinden. Wij bieden meer dan onderhoud: wij bieden meteen ook onze diepgaande expertise aan.”

GERELATEERDE POSTS

‘Ready2Reuse’: tweedehands is eersteklas

Het gebruik van tweedehands auto-onderdelen bij reparaties is nog niet algemeen gangbaar in België en daar wil Febelauto iets aan doen. Met het door VLAIO gesteunde project 'Ready2Reuse' zet Febelauto de voordelen van tweedehandsonderdelen in de verf. Want tweedehands...